Regulamin Świadczenia usług eco taxi
1 Postanowienia ogólne.
1.1 Przez użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć:
a) Pasażer - osoba korzystająca z usługi transferu;
b) Przewoźnik - firma wykonująca transfer Pasażerów – Eco taxi Katowice;
c) Rezerwacja - dokument imienny uprawniający do przejazdu wskazanej w nim osoby na podanej trasie, w określonym terminie i za ustaloną cenę;
d) Potwierdzenie - dokument imienny poświadczający złożenie rezerwacji i określający formę zapłaty;
e) Pojazd - pojazd drogowy wykorzystywany przez Przewoźnika do realizacji umowy;
f) Umowa przewozu - umowa zawarta pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem w chwili potwierdzenia rezerwacji przez Przewoźnika; na jej podstawie Przewoźnik zobowiązuje się przewieźć za określoną odpłatnością Pasażera i jego bagaż z wybranej miejscowości do miejscowości docelowej wskazanej w rezerwacji;
1.2 Dokonanie rezerwacji na przejazd oznacza zawarcie umowy przewozu oraz akceptacje postanowień niniejszego Regulaminu;
2 Rezerwacja i płatność za rezerwacje.
2.1 Rezerwacja możliwa jest za pośrednictwem Internetu (http://taxikatowice.pl);
2.2 Rezerwacji należy dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem najlepiej 12 godzin przed planowanym początkiem transferu. W innych sytuacjach, transfer można rezerwować w czasie krótszym niż 6 godzin przed planowanym początkiem transferu, wyłącznie drogą telefoniczną;
2.3 Pasażer przyjmuje całkowitą odpowiedzialność za dane podawane Przewoźnikowi podczas rezerwacji internetowej, bądź telefonicznej i na nim spoczywa obowiązek sprawdzenia poprawności takiej rezerwacji (dzień, trasa, godzina, telefon kontaktowy);
2.4 Osoba, która dokonuje rezerwacji transferu grupowego, przyjmuje zasady Regulaminu w imieniu całej grupy i jest uważana za stronę umowy wynikającą z rezerwacji;
2.5 Zakup rezerwacji może nastąpić:
- kartą płatniczą
- przelewem,
- e-przelewem,
-płatność gotówką kierowcy
Szczegółowe warunki płatności zostają określone w Potwierdzeniu rezerwacji przez Przewoźnika;
2.6 Przewoźnik dopuszcza płatność gotówką w przypadku Potwierdzenia przez Przewoźnika takiej formy zapłaty;
3 Podróż.
3.1 Dzieci do 18 lat nie mogą podróżować bez opieki dorosłych;
3.2 Pasażer korzystający z pomocy wózka inwalidzkiego jest zobowiązany do poinformowania o tym fakcie podczas dokonywania rezerwacji transferu;
3.3 Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia Pojazdu) na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym;
3.4 Pasażer, który w sposób umyślny lub wskutek zaniedbania zanieczyszcza Pojazd jest zobowiązany do usunięcia szkody we własnym zakresie lub zapłaty na rzecz Przewoźnika kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść Przewoźnik w celu całkowitego naprawienia szkody (min. 200 zł);
3.5 Pasażer jest zobowiązany do korzystania z pasów bezpieczeństwa podczas podróży;
3.6 Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w Pojeździe;
3.7 Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w Pojeździe lub odmówić dalszego przewozu bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Pasażera w związku z podróżą, w przypadku, gdy Pasażer:
a) nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu,
b) znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających (np: narkotyków),
c) zachowuje się w sposób uciążliwy dla Przewoźnika,
Skutki prawne zdarzeń wymienionych w zdaniu pierwszym ponosi Pasażer;
Skorzystanie przez Przewoźnika z uprawnień, o których mowa w tym punkcie nie uprawnia Pasażera do żądania z tego tytułu jakiegokolwiek odszkodowania;
3.8 Przewoźnik dołoży wszelkich starań by przewieźć Pasażera i jego bagaż w odpowiednim czasie, ale z przyczyn niezależnych od niego, nie może tego zagwarantować;
3.9 Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia i ich dalsze skutki spowodowane czynnikami administracyjnymi (kontrole policyjne/ITD) lub innymi czynnikami niezależnymi od Przewoźnika (np. warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym);
3.10 W przypadku opóźnienia przylotu samolotu większego niż 60min. Przewoźnik nie ma obowiązku czekać na Pasażera w sytuacji, gdy nie zostanie on poinformowany przez Pasażera o zaistniałym opóźnieniu;
4 Rezygnacje i zwroty.
4.1 Zmiany daty wyjazdu należy dokonać niezwłocznir jednak najpóźniej na 3 godziny przed data/godzina wpisana w rezerwacji lub data/godzina wpisana w komputerowym systemie rezerwacji;
4.2 W przypadku rezygnacji przez Podróżnego z odbycia podróży (liczy się data i godzina przyjęcia pisemnego zawiadomienia) Przewoźnikowi przysługuje prawo do obciążenia Pasażera następującymi kwotami:
a) poniżej 2 godzin przed wyjazdem 100% wartości opłaty za przewóz,
5 Gwarancja najniższej ceny.
Gwarancja obejmuje przejazd trasą:
a) Katowice-Balice 199zł (wraz z opłatą za bramki)
b) Katowice-Wrocław Copernicus 430zł (wraz z opłatami za bramki na autostradzie )
c)Katowice -Warszawa Okęcie 599zł
W przypadku wskazania przez Pasażera innej tańszej oferty wśród Katowickich korporacji Taksówkowych Przewoźnik zobowiązuje się zwrócić
różnicę w cenie oraz udzieli dodatkowy 10% rabat na kolejny przejazd.
6 Reklamacje.
6.1 Reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować na adres Przewoźnika wyłącznie w formie mailowej na adres biuro@taxikatowice.pl, w okresie 7 dni od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Osobą uprawniona do składania reklamacji jest Pasażer lub jego prawny opiekun. Reklamacje zlożone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane;
6.2 Przewoźnik rozpatruje reklamacje w terminie jednego miesiąca od dnia jej doręczenia na adres Przewoźnika;